• sportograf-20335911 - 2.jpg

Pályainformációk

Végleges Pályaleírás – Kondenzgyík Maraton Miskolc

Rajt: Miskolc, Majális Park Csanyiki Szanatórium

A pályán a korábbi útvonalhoz képest csak annyit változtattunk, hogy esőt nem igényeltünk az "Égiektől"! A  tervezett nyomvonal a Garmin oldalán megtalálható: http://connect.garmin.com/activity/167053501

A pálya lassú rajttal indul betonon a Chinoin irányába. 1000 m múlva bekanyarodunk az injekció üzem bejáratánál és indul az éles rajt.

A Chinoin bejárata előtt jobbra kanyarodunk és egy széles köves dózer úton folytatjuk az utunkat a Kecskelyuk irányába. Elhagyjuk a Kecskelyukat majd 2 km-nél balra fordulunk  és egy széles dózer úton folyamatosan emelkedve haladunk a Lencsési nyereg felé (IZOM útja).  A dózer út teteje 4,5 km, de még nincs megállás, mindig felfelé haladunk és innen egy 800 m után érünk fel a piros jelzésre. Széles erdei úton haladunk tovább Csókás felé ezen az úton. Amennyiben a pálya sáros lesz ez idáig küzdelmes lesz a felfelé és számítani lehet a beragadásra is. Remélkjük ez idén elmarad!

Csókáson a sorompónál lesz az első frissítő ,,,,,,, majd aszfalton megyünk ~ 1000 m-t (Varbó irányába) ami ideális lehet a menet közbeni frissítésre is. A betonról jobbra bekanyarodunk és egy erdei úton tekerünk jobbra tartva a Dante-pokla (Udvarkői barlang) irányába kissé sziklás technikás úton enyhe lejtéssel. A Dante-poklánál a piros keresztbe csatlakozunk amin 2 kisebb emelkedő kivételével kellemesen „haladhatunk” a Forrásvölgy tetejére (10,5 km).  Ez a szakasz igazi CC terep.

Innen 3-400 m után meredeken fel a Kisgalya tetejére (edzetlenebbeknek meredek, kistányéros, tolós) ahol 11 km- nél balra kanyarodunk és a zöld jelzésen áttekerünk a Nagygalyára. A lefelét a zöld jelzésen kezdjük, de a második lehetőségnél balra kanyarodunk és a kör legzúzósabb lefeléjén ledörgetünk majd a lefele aljában balra majd ismét balra tartva áttekerünk a sárga jelzésig.

Ezen a sárga jelzésen eltekerünk Andó-kútig amihez egy meredek lefelén érkezünk. (15 km)   Itt lehetőség van frissítésre a forrásból egyénileg. Innen egy kisebb hullámos út után a Varbói rétre érünk, aminek a szélén leereszkedünk a Boros akna Adriántelepi útra (19,5 km). Ez a rész nem csak szép, de gyors is.

Itt a 2. frissítő állomás ami után 300 m bitumenes úton nekivàgunk a pálya legkeményebb szakaszának. Balra a fakerítésen elindulunk az Ortási tető irányába egy meredek tisztáson. 400-500 m után az emelkedő enyhül és az út is tekerhetőbb lesz.

21 km- hez is egy nehezen tekerhető meredeken érünk ami a Vadasparki dózer vége a kisvasút sinnél. A dózeren indulunk, majd 200 m után a sárga jelzésre kanyarodunk ami egy hullàmos gerincút élvezhető lefelékkel.

24 km-nél talàlkozunk egy irtásos vezetékkel ami után jobbra kanyarodva ledörgetünk a Köpüs-völgybe, ahol egy nagyon élvezhető egynyomos ösvényen a régi Csanyiki útra jutunk.

Ismét egy felfelé, de ez már bitumen, amin a Királyasztalig tekerünk. Az útzáró oszlopoknál balra kanyarodunk, és a tetőn a focipálya melletti kútnál betekerünk a célba. Innen szintén balra tartva egy meredek nyiladékon leereszkedve megkezdjük a második vagy a harmadik körünket.

A pálya vonalvezetése, szintemelkedése nagyon változatos, valamint az utak sokszínűsége technikai minősítése inkább a CC versenyeken jellemző. A pályabejárások és a tavalyi száraznak nem mondható verseny tapasztalatai alapján kemény, változatos és eléggé embert próbáló pályát sikerült kijelölni.